Veelgestelde vragen
Klik hier voor vragen en antwoorden over je bestelling en levering of retouren.
Pavo Ruwvoer Quickscan
Hoe kan ik mijn Ruwvoer Quickscan inzendformulier of uitslag bekijken?
Heb je onlangs een Ruwvoer Quickscan in onze webshop besteld? Zowel jouw persoonlijke inzendformulier als de uitslag kun je vanaf nu heel eenvoudig in jouw ‘Mijn Pavo’ account terugvinden. In slechts enkele stappen kun je deze bekijken en downloaden.
Ik heb al een ‘Mijn Pavo’ account
Mooi! In slechts 4 stappen ben je er:
- Log in via https://shop.pavo.nl/account/login/
- Klik op ‘Voeradvies’, daar vind je een overzicht van al jouw Ruwvoer Quickscans
- Ga naar de ruwvoeranalyse waar je meer informatie over wilt
- Klik vervolgens op ‘Bekijk inzendformulier’ of ‘Bekijk uitslag’
Ik heb nog geen ‘Mijn Pavo’ account
Doorloop onderstaande stappen om een ‘Mijn Pavo’ account aan te maken:
- Ga naar: https://shop.pavo.nl/account/login/
- Vul jouw e-mailadres (dezelfde als waarmee de order is geplaatst) en het wachtwoord in
- Als het account nog niet is geactiveerd, krijg je een foutmelding
- Klik vervolgens op ‘Activeer mijn account’
- Je krijgt dan een e-mail met een activatielink (geen e-mail ontvangen? Controleer je spambox of stuur een mailtje via het contactformulier.
- Log vervolgens in en volg de instructie onder: ‘Ik heb al een Mijn Pavo account’
Hoe kan ik mijn ruwvoer opsturen?
Pluk 200 gram hooi – dat zijn twee grote handen vol – uit de partij die je wilt testen. Doe dit in een plastic zakje. Stop het zakje hooi vervolgens in een doosje met voldoende frankering. Belangrijk: verstuur het pakketje dezelfde dag nog om een kwalitatieve uitslag te garanderen. Stuur het hooi samen met het inzendformulier naar onderstaand adres:
Vanuit Nederland:
Eurofins Agro
Binnenhaven 5
6709 PD Wageningen
Nederland
Vanuit België:
Eurofins Agro Belgie – PAVO
Zwaantjesstraat 23z
9090 Melle
België
Wanneer kan ik de uitslag van mijn ruwvoeranalyse verwachten?
Jouw ruwvoer wordt in het Eurofins laboratorium in Nederland geanalyseerd. Vanuit Nederland ontvang je de uitslag van een gewone Ruwvoer Quickscan binnen 3 werkdagen retour, de uitgebreidere analyse, de Ruwvoer Quickscan Plus, duurt ongeveer 7 werkdagen. Vanuit België duurt het wat langer voor het pakketje met ruwvoer bij het laboratorium aankomt en moet je rekening houden met een verwerkingstijd van ongeveer 7 werkdagen voor een gewone Ruwvoer Quickscan en 11 werkdagen voor een Ruwvoer Quickscan Plus.
Heb je binnen deze termijn geen mail ontvangen? Controleer dan eerst je spambox en neem anders contact op met onze klantenservice via het contactformulier.
Ik heb de uitslag ontvangen en wil graag advies over wat ik het beste kan voeren.
Stuur hiervoor jouw ruwvoeruitslag naar onze voedingsdeskundigen via het contactformulier. Onze voedingsdeskundigen helpen je graag verder met het juiste rantsoen voor jouw paard.
Hoe lang is mijn Pavo Ruwvoer Quickscan geldig?
Het inzendformulier van jouw Pavo Ruwvoer Quickscan heeft geen vervaldatum en is dus oneindig geldig. Kan je hem nu niet gebruiken? Bewaar hem dan voor een later moment!
Algemene vragen
Kan ik Bij Pavo stage lopen?
Pavo heeft ieder jaar een aantal stageplaatsen beschikbaar. Deze zijn bedoeld voor studenten van Hall Larenstein, Stoas Hogeschool Dronten, HAN Nijmegen of andere passende HBO-opleidingen. Stage lopen kan o.a. op de afdeling Productontwikkeling, Marketing & Communicatie, Klantenservice en Export. Denk jij op een andere manier een spetterende bijdrage aan Pavo te leveren, dan kan je dit natuurlijk ook altijd aangeven. Een stageperiode bij Pavo duurt bij voorkeur 20 weken en het is belangrijk dat je tijdens de stage binnen reisafstand van Heijen (Noord-Limburg) woont. Heb je interesse in een stageplek bij Pavo? Stuur dan een e-mail via het contactformulier met motivatie en de eisen van je opleiding.
Kun je bij Pavo in de fabriek kijken?
Voor groepen van minimaal 25 paardenhouders verzorgt Pavo kosteloos een rondleiding door de fabriek. Interesse? Neem dan contact op via +31 (0) 485 - 490 700 of per e-mail via het contactformulier.
Doet Pavo aan sponsoring?
Pavo ontvangt dagelijks verschillende sponsoraanvragen. Helaas kunnen we niet op alle verzoeken ingaan. We hebben een vast sponsorbudget per jaar dat o.a. wordt ingezet voor partners, sporters, evenementen en goede doelen. Bekijk hier ons geweldige team van Pavo-ambassadeurs, waar we erg trots op zijn. Momenteel hebben we geen ruimte voor nieuwe sponsorschappen.
Kan ik eerst een voer proberen?
Van een aantal producten hebben we kleine proefverpakkingen. Deze hoeveelheid is niet voldoende om te zien hoe jouw paard het erop doet, maar zijn puur bedoeld om te kijken of je paard het lust. Een proefverpakking kan je gratis aanvragen via het contactformulier.
Zet Pavo zich in voor duurzaam en verantwoord ondernemen?
Pavo is onderdeel van ForFarmers. ForFarmers maakt wereldwijd op veel locaties diervoeders. Duurzaam ondernemen is een belangrijk thema voor ForFarmers en haar stakeholders. Op de website van ForFarmers kun je meer lezen over duurzaam en verantwoord ondernemen.
Ik heb een klacht/opmerking over mijn voer, wat kan ik doen?
De kwaliteit van ons voer hoort natuurlijk uitstekend te zijn. Er horen geen vreemde grondstoffen of voorwerpen in te zitten. Echter, paardenvoer blijft een natuurproduct waarin wij zo veel mogelijk natuurlijke ingrediënten willen verwerken. Via ons track & trace-systeem kunnen we precies nagaan wanneer het voer geproduceerd is. Mocht je een afwijking in ons voer constateren, help je ons door de naam van het product, de plek waar je het hebt gekocht en de productiecode en THT-datum (Tenminste Houdbaar Tot) aan ons door te geven. De productiecode en THT-datum vind je aan de zijkant van de verpakking. Ook foto’s helpen ons natuurlijk om een betere analyse te maken. Vul het contactformulier in met bovenstaande informatie. We nemen dan z.s.m. contact met je op voor een passende oplossing.
Heb je een andere vraag? Onze klantenservice staat voor je klaar!